Logo Alamo.nl

Inloggen

Coronavirus en uw huurautoreservering – veelgestelde vragen

Wereldwijd hebben wij allen te maken met de impact van het coronavirus. Wij begrijpen dat u in deze situatie met vragen kan zitten over uw reservatie en we doen er alles aan u zo goed en adequaat mogelijk daarbij te helpen. Wilt u graag weer op vakantie, maar heeft u vragen over de veiligheid of de maatregelen ter plaatse? Of wilt u toch graag wijzigen of annuleren? Dan gelden weer de reguliere annuleringsvoorwaarden. Lees hier alle antwoorden op de veelgestelde vragen.

Is het huren van een auto veilig?

Jazeker, juist nu is het huren van een auto een hele veilig optie. Met uw eigen hygiënische huurauto heeft u de volledige vrijheid om zelf te bepalen waar u gaat en staat. En u heeft enkel te maken met uw eigen reisgezelschap. Drukke plaatsen, maar ook het openbaar vervoer kunt u wanneer u beschikt over een eigen huurauto gemakkelijk vermijden.

Worden er aanvullende hygiëne maatregelen genomen?

De veiligheid en hygiëne van de huurauto’s zijn altijd al een topprioriteit geweest. En juist nu staat Alamo ​​meer dan ooit achter die toewijding met het Complete Clean Pledge protocol. Met dit protocol doet Alamo er alles aan om de hoogste normen van hygiëne te handhaven, zodat de huurauto’s, maar ook de verhuurlocaties schoon en veilig zijn. Alamo gaat hierin verder dan de toch al strenge reinigingsprotocollen. Ook nu kunt u dus veilig en verantwoord een auto huren en met een gerust gevoel de weg op.

Welke maatregelen gelden er ter plaatse?

Wereldwijd zijn de belangrijkste regels gelijk: houd afstand, vermijd drukte en blijf thuis wanneer u klachten heeft. Daarnaast gelden er verschillende maatregelen per bestemming. Kijk voor een overzicht van alle veilige landen en alle actuele reisinformatie op de pagina Wijs op Reis van Nederlandwereldwijd.

Wat gebeurt er als ik mijn autohuur reservatie wil wijzigen?

Als u na uw boeking uw autohuurreservering wilt wijzigen, dan is dat geen enkel probleem. Geef uw wijziging uiterlijk 48 uur voor vertrek door aan onze klantenservice en zij zullen de mogelijkheden voor u bekijken. Wij berekenen geen extra wijzigingskosten. Bij een wijziging is het huurtarief wel onderhevig aan tussentijdse (prijs)wijzigingen en de actuele beschikbaarheid. Gaat u uw reis niet maken, maar weet u ook nog niet wanneer u wel op reis wil? Kies dan voor de Alamo.be Autohuurvoucher. Met deze voucher behoudt u het volledige bedrag van de boeking te goed en kunt u deze gebruiken voor een nieuwe reservering op een ander tijdstip en bestemming naar keuze. Lees hier alles over de voucher.

Wat gebeurt er als ik mijn autohuur reservatie annuleer?

Kunt of gaat u door de coronacrisis uw reis niet maken? Dan kunt u uw geld terugkrijgen, waarbij de reguliere annuleringvoorwaarden in acht worden genomen. Na annulering wordt de door u reeds betaalde huursom aan u teruggestort waarop de annuleringskosten in mindering zijn gebracht. Heeft u de optie afkoop annuleringskosten toegevoegd aan uw reservering? Dan betaalt u geen annuleringskosten. Let op dat u uiterlijk 48 uur voor de ophaaldatum uw huurauto heeft geannuleerd, anders komt u niet meer in aanmerking voor teruggave. U kunt bij annulering ook kiezen voor de Alamo.be Autohuurvoucher, waarbij u het volledige bedrag van uw boeking behoudt. U kunt deze op een later moment gebruiken voor een nieuwe boeking op een bestemming naar keuze. Lees hier alles over de voucher.

Wordt mijn huurauto automatisch gewijzigd of geannuleerd?

Nee, wij annuleren niet meer zomaar een reservering. Misschien bent u bijvoorbeeld al op de bestemming aanwezig. U dient dus altijd zelf actie te ondernemen om de autohuur reservatie te laten wijzigen of annuleren.

Hoe kan ik met jullie contact opnemen om mijn reservering te wijzigen of annuleren?

Neem hiervoor contact met ons op door een email te sturen naar info@alamo.be. Onze kantooruren zijn van maandag t/m vrijdag 09.00 tot 17.30 en op zaterdag van 10.00 tot 16.00. Wilt u annuleren of wijzigen binnen drie dagen voor de ophaaldatum dan raden wij u aan ons te bellen, zodat we uw verzoek direct in gang kunnen zetten. Bent u al op de bestemming en wilt u ons in geval van nood bereiken buiten kantoortijden, bel dan naar ons noodnummer welke staat vermeld op uw autohuurvoucher. Ook kan het zijn dat sommige locaties gesloten zijn. Als dat bij ons bekend is, brengen wij u uiteraard op de hoogte.  

Door de enorme hoeveelheid wijzigingen en annuleringen vragen wij uw begrip voor het feit dat wij niet zo snel kunnen reageren als u van ons gewend bent.

Wat als ik binnen 48 uur voor vertrek moet annuleren of eerder naar huis moet?

De huurauto eerder inleveren kan altijd. Volgens de normaal geldende voorwaarden is gedeeltelijke teruggave van de huurprijs niet mogelijk, maar gezien de omstandigheden kunnen wij een gedeeltelijke restitutie aanvragen bij het hoofdkantoor. De behandeling van dit verzoek duurt normaliter 6 weken, maar kan in verband met de drukte wat langer duren. Er is geen garantie dat dit lukt. Mocht het verzoek voor teruggave gehonoreerd worden, dan ontvangt de Alamo.be Autohuurvoucher ter waarde van het bedrag van de niet-gebruikte huurdagen

  • Voor meer informatie over het coronavirus verwijzen wij u naar de website van het RIVM
  • Voor actuele informatie over de maatregelen die gelden op uw reisbestemming verwijzen wij u naar Wijs op Reis van Nederlandwereldwijd.

Laatste update: 17 juli 2020. 

  • Meld u aan voor de nieuwsbrief! Ontvang € 10,- korting op uw huurauto via Alamo.be en blijf op de hoogte van onze aanbiedingen.
  •